Eventy dla firm – imprezy które motywują

Firmowe eventy, czyli inaczej mówiąc wszelkiego rodzaju imprezy organizowane w ramach struktur wewnętrznych bądź też skierowane do odbiorców z zewnątrz tj. spoza firmy, zawsze mają na celu motywację uczestników do określonych zachowań.

Za imprezy motywacyjne przywykło się uznawać eventy skierowane na motywację pracowników, tym niemniej każde wydarzenie tego typu ma na celu skłonienie osób biorących w nich udział do pewnych reakcji – reakcji najbardziej pożądanych z punktu widzenia organizatora.

Eventy dla firm mogą więc motywować do zwiększenia zakupów, do zmiany sposobu myślenia o organizatorze, do zacieśnienia współpracy bądź innego rodzaju działań mających zaowocować konkretnymi korzyściami.
W kontekście powyższego organizacja imprez tego typu nie należy wcale do najłatwiejszych przedsięwzięć. Popełnione błędy mogą bowiem skutkować brakiem oczekiwanych efektów, a to z kolei oznacza straty, a straty w tym przypadku są wymierne, tak jak niewymierne (w krótkiej perspektywie czasu) bywają korzyści odnoszone z organizacji eventów.

Rodzaje imprez firmowych

Najczęściej kojarzymy je z imprezami o charakterze integracyjnym i motywacyjnym. Ich uczestnikami są głównie pracownicy firmy bądź pracownicy i najbliżsi współpracownicy (dealerzy, kooperanci, przedstawiciele handlowi). Eventy tego typu organizowane są w formie stacjonarnych bądź wyjazdowych imprez o charakterze szkoleniowo – rozrywkowym, konferencyjno – rozrywkowym bądź innym.

Eventy dla firm mogą mieć też bardziej oficjalny charakter – do nich zaliczymy imprezy okolicznościowe organizowane w związku ze specjalnymi wydarzeniami w życiu firmy bądź w związku z wydarzeniami branżowymi. Szczególnie prestiżowe są wszelkiego rodzaju jubileusze oraz imprezy organizowane dla najważniejszych klientów.

Coraz częściej eventy dla firm mają na celu również zagospodarowanie czasu dzieci pracowników i kontrahentów, sporą popularnością cieszą się też wszelkiego rodzaju niezobowiązujące w formie (choć zobowiązujące pod względem organizacyjnym i biznesowym – w biznesie liczą się cele) pikniki.

Cele stawiane takim imprezom bywają bardzo różne. W dużym skrócie eventy dla firm mają służyć osiągnięciu pewnych korzyści gospodarczych (zacieśnić więzy z klientem, wzmocnić zespół pracowników i zmotywować poszczególne osoby do wydajniejszej pracy, zdobyć nowych klientów). Realizacja każdego celu wymaga przemyślanego działania i perfekcyjnej organizacji.

Powiązane wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Protected by WP Anti Spam